By Lokaalbiz

iKi Beer

Online Brand Strategie

iKi Beer

In 2013 kwam ik tijdens mijn studie in aanraking met iKi Beer. In eerste instantie onschuldig,
maar er ontstond nieuwsgierigheid. Door het laatste dacht ik om eens te mailen naar
dit mysterieuze biermerk. Ik kwam in contact met Luit Mulder van iKi Beer. Uiteindelijk
werd hij tijdens mijn studietijd een soort van mentor voor me. Met een samenwerking als
gevolg. Ik heb vier jaar met heel veel plezier voor iKi Beer gewerkt.

Het verhaal

iKi Bier is een fusion brand met een eigenzinnige receptuur en visie. iKi Bier mixt Aziatische
ingrediënten met Europees vakmanschap. iKi is het beste van deze twee werelden. iKi Beer is
smaakvol en staat voor genieten en onthaasten. Letterlijk betekent iKi “positief leven” en het is
de bekroning van dat ideaal.

Wat hebben we samen bereikt?

Het eerste project was het opleveren van een nieuwe website met een toegankelijk CMS, waar
internationale distributeurs uit Letland tot Taiwan toegang kregen tot content creatie van
de iKi Bier website. In samenwerking met Have A Nice Day is dit uiteindelijk gerealiseerd.
Inmiddels is deze website nog steeds het episch centrum van het merk.

Daarnaast zijn er verschillende on- en offline campagnes uitgevoerd om het merk vorm te geven.
Hierbij kun je denken aan een advertorial in het Jumbo Magazine, maar ook een aankondiging
voorgaande een programma op televisie. Samenwerken was de norm en dit heeft uiteindelijk
vele bijzondere banden opgeleverd met merken zoals Minute Bicycles en Fontanel Magazine.

Het is een bijzondere reis geweest waarin we hebben samengebracht, maar ook het merk
grootgebracht met tevens een video om de oorsprong van het merk vast te leggen. Ik heb
ontzettend veel geleerd van deze tijd. Ik ben iKi Beer dan ook dankbaar, voor altijd.

Write a response